شل کردن زندگی برنامه برنامه خانواده

شل کردن: زندگی برنامه برنامه خانواده اخبار فرهنگی و هنری

گت بلاگز اخبار گوناگون بهترین سوپرفودهای فصل بهار

موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین علت بهار وقت مناسبی جهت ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

عبارات مهم : فرنگی

موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین علت بهار وقت مناسبی جهت ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

به گزارش برترین ها، موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین علت بهار وقت مناسبی جهت ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

کنگر فرنگی
آرتیشو یا کنگر فرنگی تازه در بهار زیاد و سرشار از موادمغذی هست. یک عدد کنگر فرنگی به تنهایی حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را همراه با مقادیر زیادی از پتاسیم، منیزیم و ویتامین ث تامین می کند. پتاسیم و منیزیم هر دو جهت ساخت پروتئین، تولید انرژی و سوخت و ساز و حفظ سلامتی اعصاب و عملکرد قلب مهم هستند. همچنین کنگر فرنگی سرشار از پلی فنول هست، ترکیب گیاهی مفیدی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول موجود در کنگر فرنگی می تواند به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.

مارچوبه
مارچوبه یکی از نشانه های بهار هست. هر پیمانه از این سبزی بهاری تنها ۲۰ کالری دارد، ولی بیش از نیمی از نیاز روزانه شما به اسید فولیک و دو برابر نیاز روزانه شما به ویتامین کا را تامین می کند. این ماده مغذی جهت لخته شدن خون مورد نیاز است و به جذب کلسیم کمک می کند که جهت سلامت و استحکام استخوان ها مهم هست. اسید فولیک به سوخت و ساز سالم و رشد اعصاب کمک می کند بنابراین جهت زنان باردار و و رشد مغز نوزاد اهمیت دارد. همچنین مارچوبه منبع فوق العاده گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان نیرومند است که به پیشگیری از انواع سرطان کمک می کند.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

پیازچه
پیازچه منبع عالی مواد شیمیایی مثل کوئرستین، آنتی اکسیدانی است که به پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند. پیازچه سرشار از سولفوریک نیز است که تحقیقات نشان می دهد به کم کردن بروز بیماری های مزمن کمک می کند. این ترکیب سولفوریک در پیازچه خام موثرتر هستند.

موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین علت بهار وقت مناسبی جهت ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

نخود سبز
این دانه های خوشمزه یکی از نخستین سبزیجاتی است که در بهار می آید. یک پیمانه نخود فرنگی ۷ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین دارد و ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین ث و ۲۵ درصد ویتامین آ را تامین می کند. ویتامین «آ»ی موجود در نخود سبز همراه با مقادیر فراوان کاروتنوئید و لوتئین و زاکسانتین موجود درآن جهت سلامت چشم ها فوق العاده است.

ریواس
ساقه های ریواس شبیه کرفس صورتی هستند، ولی طعم بسیار خوبی دارند. ریواس در فصل بهار سرشار از ویتامین آ، کا و ب هست. ویتامین آ جهت سیستم ایمنی، پوست و چشم، ویتامین کا جهت سلامت استخوان ها و ویتامین ب جهت حفظ سوخت و ساز سالم بافایده هستند.

رازیانه
عطر و طعم رازیانه آن را یک سبزی فوق العاده جهت هوای گرم می کند. قرن هاست که از فواید درمانی رازیانه جهت حل پرسشها گوارشی مثل دل درد و نفخ استفاده می شود. رازیانه منبع خوبی جهت آنتول، یک روغن مهم است که فواید آنتی اکسیدان و ضد میکروبی است.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

باقلا
باقلای تازه منبع فوق العاده پروتئین و فیبر هست. یک پیمانه باقلا ۹ گرم فیبر و ۱۰ گرم پروتئین دارد که آن را جهت ساخت عضلات و تجدید انرژی بعد از ورزش و کم کردن سطح کلسترول بد کمک می کند.

موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین علت بهار وقت مناسبی جهت ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

تربچه
تربچه و برگ آن در فصل بهار سرشار از مواد مغذی هستند. تربچه ها تند و ترد هستند و رنگ قرمز پوست آن ها ناشی از رنگدانه های آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و … هم یافت می شود. برگ و ریشه تربچه منبع غنی ویتامین ث، و برگ آن حاوی کلسیم، ویتامین کا و پتاسیم است.

نعناع
نعناع هم مثل بسیاری از سبزیجات در بهار که هوا گرم می شود سبز می شود. قرن هاست که از فواید درمانی نعناع جهت پرسشها گوارشی و درمان سردرد و تهوع استفاده می شود. نعناع سرشار از منتول هست، ترکیبی که التهاب را تسکین می دهد و علائم گوارشی را کم کردن می دهد.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

واژه های کلیدی: فرنگی | روزانه | پروتئین | ویتامین | اخبار گوناگون

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

بهترین سوپرفودهای فصل بهار


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs